
Jongeren die opgroeien in jeugdzorg lopen een groter risico om dakloos te worden. Te vaak is na hun 18e hun basis niet op orde, waardoor ze dakloos worden. Maar ook jongeren die een tijd opgenomen zijn geweest in de GGZ of een traject hebben gedaan bij verslavingszorg hebben te vaak te maken met woon-onzekerheid.
Dus je leven is al heftig en dan krijg je ook nog die stress erbij.
Dat moet anders kunnen. Daarom werkten we dit jaar met Jongerenpanel de Derde Kamer aan een advies voor gemeenten, woningcorporaties en zorginstellingen. Want hoe kunnen zij er voor zorgen dat jongeren wél terecht komen op een passende eigen woonplek waar ze lekker en veilig kunnen wonen?
Je leest er alles aan in ons rapport: Help! Je verlaat een instelling. Waar en hoe kom je terecht?